22 iulie 2016

Fructele de vara intaresc imunitatea

Unele fructe ne ajuta atat de mult sistemul imunitar, incat e bine sa le consumam aproape zilnic, mai ales cand este sezonul lor. Iata cat de bune pentru sanatatea noastra sunt visinele, zmeura, capsunele si coacazele.

Visinele sunt o sursa bogata de vitamine – PP, E, B1, B2, caroten etc. – si zaharuri si minerale, precum potasiu, fier, fosfor, calciu, magneziu, cupru si zinc. Sucul de visine cu lapte se foloseste in tratarea artritelor, in starile febrile, bronsite, astmul bronsic sau in indispozitiile psihice. In plus, visinele ne feresc de boli cardiace si insomnie.

Beneficii:

• Contin o cantitate mare de potasiu, care contribuie la stabilizarea ritmului cardiac si la sanatatea pielii.
• Sunt utilizate in maladii ale rinichilor, stomacului si cailor respiratorii.
• Scad colesterolul.
• Se recomanda pentru detoxifierea organismului, indeosebi a rinichilor.
• Sunt benefice in artrita.
• Contin antioxidanti, in special vitamina C.
• Scad nivelul de acid uric din sange, contribuind la prevenirea gutei.
• Actiune usor laxativa, contribuind la ameliorarea constipatiei.

Atentie! Visinele nu sunt recomandate persoanelor
cu o aciditate ridicata a sucului gastric, celor care sufera de diaree sau diabet zaharat, obezitate sau afectiuni cronice ale plamanilor.

Zmeura. Acest fruct cu miros placut si gust acrisor, cu o aroma inconfundabila contine un procent foarte mare de antioxidanti, de 50 de ori mai mult decat capsunile, de trei ori mai mult decat kiwi si de zece ori mai mult decat rosiile.
Zmeura este bogata in acid elagic, un compus fenolic care ajuta la prevenirea cancerului, care inhiba cresterea celulelor canceroase si care opreste dezvoltarea anumitor forme de cancer.

Beneficii:

• Consolideaza sistemul imunitar. Mineralele cum ar fi vitamina C au rolul sa ajute organismul sa dezvolte tesuturi conjunctive puternice si un sistem imunitar capabil sa respinga atacul microorganismelor. Zmeura dar si alte fructe de padure contin cantitati mari de vitamina C (alaturi de vitamina C, zmeura contine si potasiu).
• Zmeura contine substante cum ar fi flavonoidele si fitochimicalele care contribuie la prevenirea aparitiei multor boli. Fructul are in compozitie substante care ajuta la preintampinarea infectiilor vezicii urinare prin impiedicarea aderentei bacteriilor la celulele care captusesc peretii tractului urinar.
• Zmeura este bogata in compusi importanti pentru o vedere sanatoasa. Substanta considerata a fi responsabila de aceasta calitate este luteina.
• Numerosi compusi din fructele de padure (zmeura, afine, mure, capsuni) ajuta la diminuarea riscului unei persoane de a fi afectata de mai multe tipuri de cancer si boli cardiovasculare.

Capsunele reprezinta o buna sursa de vitamina B5, B6, C, K, mangan, potasiu, acid folic, fitonutrienti si antioxidanti, care ajuta impotriva radicalilor liberi. Se considera ca proprietatile antioxidante au legatura cu culoarea rosu-stralucitor a capsunelor. Totodata, capsunele sunt sarace in colesterol si grasimi saturate. O capsuna contine, de obicei, 200 de seminte. O cana cu capsuni furnizeaza 55 de calorii.

Beneficii:

• Capsunele sunt recomandate pentru remineralizarea organismului, fluidizarea si purificarea sangelui.
• Favorizeaza tranzitul intestinal, ajuta in cresterea diurezei si tonifierea corpului. Acidul salicilic cuprins de capsuni este benefic pentru cei care sufera de guta, reumatici si artritici.
• Aceste fructe sunt bogate in antocianidine, antioxidanti naturali, care combat stresul oxidativ prevenind imbatranirea precoce, afectiunile cardio-vasculare si bolile neuro-degenerative.

Atentie! Consumul de capsuni poate avea efect alergenic. Medicii nu recomanda capsuni copiilor sub 4 ani, iar cei cu varste apropiate trebuie sa consume capsuni in cantitati reduse.
Capsunele nu sunt recomandate nici persoanelor cu intoleranta la aspirina, deoarece contin acid acetilsalicilic.

Coacazele. Marele atu al coacazelor il constituie cantitatea mare de vitamina C (de trei pana la patru ori mai mare decat la portocale), de antioxidanti (de doua ori mai mare decat la afine), plus dublul cantitatii de potasiu din banane. Contin, de asemenea, vitaminele A, B1, B2, B6, PP, microelemente precum calciu, fosfor, fier, brom, zinc, antociani, taninuri, flavonoizi, betacaroten, pectina, acizi organici si uleiuri volatile.
Fructele consumate in stare cruda sau sub forma de extract ori sirop au efecte benefice in:  anemie, surmenaj, insuficienta cardiaca si respiratorie, pneumonie, gastrita, hipertensiune arteriala, ulcer, colita, diaree cronica, dizenterie, boli reumatice, pielonefrite, celulita, ateroscreloza, obezitate, tulburari circulatorii, boli oculare, insomnii si afectiuni ale sistemului nervos.

Beneficii:

• Intarirea sistemului imunitar, tinand gripa, guturaiul si bronsitele la distanta.
• Ajuta la cresterea acuitatii vizuale si la corectarea anumitor probleme de vedere.
• Ajuta la prevenirea proceselor de imbatranire, neutralizand radicalii liberi (pot avea efecte pozitive si in tratarea bolii Alzheimer).
• Ajuta la cresterea oaselor si dezvoltarea ligamentelor.
• Stimuleaza formarea tesuturilor.
• Se folosesc la tratarea artritei, a pietrelor la rinichi, a gutei, a problemelor pulmonare.
• Amelioreaza oboseala.
• Sunt excelente pentru combaterea durerilor musculare, asociate cu efortul fizic.


Un comentariu:

  1. La cat de putine fructe incep sa manance copii in ziua de azi nu mai conteaza ce fructe mananca, doar sa manance.

    RăspundețiȘtergere