26 octombrie 2015

O dieta sanatoasa si gustoasa

Organismul nostru trebuie sa fie inundat zilnic cu antioxidanti, care protejeaza celulele impotriva vatamarii. In prezent avem nevoie de ei mai mult decat oricand. Viata moderna favorizeaza producerea radicalilor liberi intr-o masura mai mare decat inainte.
Radicalii liberi sunt atomi sau grupuri de atomi cu un numar impar de electroni. Ei apar in mod natural in timpul digestiei, la conversia glucozei in energie sau prin expunerea la soare ori la factori poluanti. Radicalii liberi distrug peretii celulelor sau chiar ADN-ul. Rezultatul? Creste riscul de cancer, creste nivelul colesterolului LDL care se lipeste de peretii arterelor, cartilajele se deterioreaza si nu mai protejeaza bine articulatiile. Organismul foloseste antioxidantii din legume si fructe pentru a neutraliza radicalii liberi inainte ca acestia sa ne afecteze.

Dar cum sa facem sa avem si o masa delicioasa, dar si aportul de substante nutritive de care organismul nostru are nevoie? O idee foarte buna si adesea recomandata sunt gratarele cu o salata.

Iata cateva sfaturi legate de o astfel de dieta:

- Folositi-va imaginatia. Cu putina creativitate, legumele pot fi delicioase – rosii bine coapte cu busuioc, dovlecei pe gratar presarati cu putina sare marina, cartofi dulci copti cu un praf de scortisoara sau nucsoara.

- Puneti intotdeauna legume de doua culori in farfurie.

- Creati salate interesante. Salatele din legume verzi sunt plictisitoare, dar pot fi inviorate cu seminte de susan prajite, inimi de anghinare din conserva, cateva masline, felii de castraveti, ardei gras rosu, ardei iute sau chiar cateva boabe de zmeura.

- Cumparati carne de vita foarte slaba pentru gratar.

- Puneti la gratar pui si curcan fara piele.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu