26 mai 2015

Femeile si miscarea

Ce trebuie sa stie o femeie inainte de a se apuca de sport:

• Ignora oglinzile de la sala. In salile de exercitii sunt instalate adesea oglinzi. Acestea sunt utile pentru a-ti verifica tehnica, dar imaginea ta din oglinda poate avea un impact negativ. Un studiu a aratat ca femeile care exerseaza in fata oglinzii se simt mai putin calme si mai obosite dupa 30 de minute de exersat decat cele care exerseaza fara oglinzi.

• Poti fi grasa si sanatoasa. Multe femei considera ca sunt prea grase pentru a beneficia de exercitiile fizice; altele se descurajeaza daca nu constata imbunatatiri semnificative in ce priveste greutatea dupa cateva saptamani de exersat. Dar cel mai important beneficiu al sportului este sanatatea inimii. Studiile arata ca principalul factor care prezice bolile de inima e nivelul de activitate fizica, nu greutatea.

• Verifica-ti nivelul de fier. Un studiu de la Universitatea Cornell din SUA a descoperit ca femeilor cu un nivel scazut de fier in sange – dar nu suficient de scazut pentru a fi considerate anemice – le este mai greu sa mentina un program de exercitii decat femeilor cu un nivel normal de fier. Daca esti in aceasta situatie, vorbeste cu medicul, care iti poate prescrie un supliment zilnic de 100 mg fier – aceasta cantitate dubleaza nivelul de rezistenta la efort al femeilor cu o usoara deficienta de fier. Dar suplimentele de fier trebuie luate doar la sfatul medicului. Carnea rosie si ouale sunt surse bune de fier. Consumul de suc de citrice la masa amelioreaza absorbtia alimentelor bogate in fier, precum legumele cu frunze verzi.

• Gaseste-ti antrenorul potrivit. Pentru a-ti pastra motivatia, gaseste un antrenor in prezenta caruia te simti relaxata – cineva care, la fel ca majoritatea oamenilor, pare sa aiba nevoie de sport pentru a arata bine.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu