11 mai 2015

Cum scapam de febra musculara

Cu siguranta ca vi s-a intamplat sa urcati un deal abrupt sau sa faceti eforturi la o sesiune de exercitii fizice, iar a doua zi abia sa va puteti ridica din pat, din pricina durerilor si asa-numitei febre musculare. Iata cateva sfaturi pentru a va reveni usor dupa o sesiune intensa de exercitii fizice:

Faceti-va masaje cu gheata. Congelati un strat de 3-5 cm de apa intr-un pahar din hartie sau polistiren, apoi indepartati partea superioara a paharului, pentru a expune suprafata ghetii. Masati cu aceasta muschii durerosi. Efectuati masajul de mai multe ori pe zi, timp de pana la 20 de minute, daca durerile au aparut cu mai putin de 48 de ore in urma. Dupa 48 de ore, treceti de la rece la cald: aplicati o perna electrica pe zona dureroasa, in aceleasi conditii de durata si frecventa.

Luati un antiinflamator. Nu faceti pe viteaza(
ul)! Luati ibuprofen (intre 400 si 600 mg) timp de pana la doua zile dupa ce ati facut efort.

Masati-va muschii. Masarea muschilor durerosi poate reduce considerabil problemele ulterioare. Pentru un plus de eficienta, dupa masaj aplicati o crema precum BenGay.

Faceti o baie fierbinte. Durerile pot fi calmate printr-o baie fierbinte, mai ales daca adaugati in cada o masura sau doua de saruri.

Continuati sa faceti miscare. Activitatea fizica elimina din tesutul muscular reziduurile chimice aparute in urma efortului excesiv, care determina aparitia durerilor. Totodata, mentine flexibilitatea fibrelor musculare, ca sa nu se incordeze si mai tare, fapt ce ar perpetua durerea. Incercati sa va folositi acele parti ale corpului care va dor mai putin. De exemplu, daca va dor cvadricepsii (muschii din partea anterioara a coapselor), fiindca ati urcat mult, plimbati-va pe un teren plat, sau mai bine, mergeti la o piscina si inotati.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu