1 aprilie 2015

Cereale care previn aparitia bolilor, mentinandu-ne sanatosi

Cerealele pot fi impartite in cereale rafinate, inalt prelucrate si cereale integrale. Pe langa carbohidratii complexi, in cerealele integrale ca orezul nedecorticat, graul, ovazul, secara se gasesc substante nutritive destul de valoroase. Ele sunt metabolizate mai lent de organism, de aceea satura pe termen mai lung si, datorita continutului de fibre alimentare, mentin intestinul in stare de functionare. Produsele din cereale rafinate ca orezul decorticat sau produsele de panificatie din faina alba nu furnizeaza mai deloc fibre alimentare si nutrienti valorosi.

Cele mai bune cereale pentru sanatate sunt:

Ovazul

Multe cereale pentru micul dejun sunt relativ sarace in fibre sau se digera prea repede, ducand la aparitia senzatiei de foame inainte de pranz. Ovazul este insa o alegere buna. Reprezinta una dintre cele mai bogate surse de proteine vegetale, iar fibrele solubile din ovaz formeaza in stomac un gel care incetineste digestia, lucru esential pentru a preveni oscilatiile glicemiei si pentru a tine foamea sub control. Ideali sunt fulgii de ovaz traditionali, cel mai putin procesati, dar si fulgii instant constituie o sursa buna de fibre.

Orzul

In loc de orez alb, mancati la cina o garnitura delicioasa cu orz – astfel veti avea mai multe sanse sa scapati de grasimea periculoasa de pe abdomen. Regula de baza este urmatoarea: consumati zilnic cel putin trei portii de cereale integrale. O portie reprezinta o felie de paine, 30 g de cereale negatite pentru micul dejun sau o jumatate de cana de cereale pentru micul dejun gatite – toate integrale. Ovazul si orzul se dovedesc ideale deoarece sunt bogate in fibre solubile si nu maresc glicemia in aceeasi masura ca orezul alb sau brun.

Quinoa

Quinoa, o cereala bogata in proteine, va ofera toti cei noua aminoacizi esentiali, fiind numita pe buna dreptate "proteina completa". In plus, este bogata in lisina, substanta esentiala pentru cresterea si refacerea tesuturilor, precum si in magneziu, fier, cupru si fosfor. Poate reprezenta o garnitura usoara si gustoasa, inlocuind cu succes orezul, dar poate fi folosita si in supe ori salate. Un alt avantaj: nu contine gluten!

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu