2 martie 2015

O dispozitie optimista

Nenumarate lucruri marunte iti pot cauza tristetea, iar unele sunt mai presus de controlul tau. Dar ce tine de tine? Sa faci niste schimbari inteligente pentru a-ti imbunatati starea fizica si psihica atunci cand drumul ti se pare accidentat.

Mananca peste... pentru fericire. Motivele pentru a consuma peste bogat in omega-3 continua sa se adune - nelipsind nici cand vine vorba de imbunatatirea starii de spirit. Acizii grasi din omega-3 pot remedia problemele de dispozitie prin influentarea neurotransmitatorilor din creier care dau starea de bine si prin reducerea inflamatiei ce afecteaza celulele cerebrale.
Daca iti plac sardelele, vei beneficia de si mai multi acizi omega-3 care ajuta la imbunatatirea dispozitiei: o conserva de 100 g de sardele in ulei contine 3,3 g. Din pacate, nu te poti astepta ca o simpla conserva sa iti insufle pe loc o stare de spirit minunata. Propuneti sa mananci cate o portie de peste, in special sardele si hering, de cateva ori pe saptamana. Totusi, daca nu iti place pestele in mod deosebit, poti lua zilnic un supliment cu ulei de peste.


Cresteti nivelul vitaminei B6. Daca nu ai un aport suficient de vitamina B6, e posibil ca starea ta de spirit sa nu fie cea mai grozava. Simptomele acestei deficiente nutritionale includ oboseala si indispozitia. Nu mai putin de 50% din femei ingereaza cantitati insuficiente, iar 15% sub un sfert necesar. In plus, deficientele de vitamina B6 sunt legate de depresie. Surse bune de vitamina B6 le constituie: tonul, somonul, ciupercile uscate (champignon) si semintele de in.


Ia un mic dejun copios cu cereale. Acidul folic ce se gaseste in mod natural in alimente se numeste folat; acidul folic reprezinta forma sintetica a acestei vitamine B, intalnita in suplimente si in alimentele imbogatite cu vitamine. Aproape 40% din persoanele diagnosticate cu depresie au deficiente de acid folic; dar cand acestea incep sa manance alimente bogate in acid folic, starea li se amelioreaza. Unora dintre cerealele integrale pentru micul dejun li se adauga doza zilnica recomandata de acid folic la o portie; citeste cu atentie etichetele. Alte surse excelente de folat sunt lintea si nautul.


Bucura-te de "vitamina razelor solare". Simti ca esti peste masura de trist / a? Poate ca pur si simplu nu beneficiezi suficient de razele solare. In timpul iernii, in zonele nordice ale planetei, unde stralucirea soarelui este mult redusa, numerosi oameni prezinta asa-numita tulburare afectiva sezoniera. Iata de ce: organismul foloseste lumina soarelui pentru a sintetiza vitamina D - care e, de fapt, un hormon, nu o vitamina. S-a dovedit ca nivelurile scazute de vitamina D sunt intalnite in mod obisnuit la suferinzii de depresie, pe cand la oamenii fericiti se inregistreaza niveluri ridicate. Daca ai posibilitatea, iesi pe-afara in zilele insorite de iarna, iar daca nu, ar fi de dorit sa iei un supliment cu vitamina D. 

Presara alune caju pe fulgii de cereale. La persoanele depresive, nivelurile de zinc din sange sunt foarte scazute. O portie de cereale pentru micul dejun fortificate va ofera cu 25% din necesarul zilnic. Presara peste ele o mana de alune caju, crocante si gustoase, si vei beneficia de inca o doza consistenta de zinc.

Savureaza ciocolata amaruie, "ascensorul" dispozitiei. Nu ezita: data viitoate cand te simti trist / a, ia cateva bucatele de ciocolata neagra. Acest desert interactioneaza cu mesagerii chimici ai creierului responsabili cu reglarea dispozitiei. 

Inmiresmeaza aerul cu fericire. Pentru a spori buna dispozitie, aromaterapeutii folosesc uleiuri esentiale de trandafir, lavanda, lamaie si ylang-ylang. Una (sau mai multe) dintre acestea s-ar putea sa aiba efect si in cazul tau. Pentru a afla, mergi la un magazin cu produse naturiste, testeaza cateva arome si vezi care te atrage. Ai nevoie de un dispozitiv de difuzare a aromei alese sau de o sticla de apa cu pulverizator, in care sa pui cateva picaturi de ulei esential. Apoi pulverizeaza in aer mireasma care iti imbunatateste starea de spirit, incantandu-ti sufletul.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu