13 februarie 2015

Ce sa faci pentru un plus de energie

Cand esti tanar si plin de energie ai impresia ca mereu va fi la fel. Dar, undeva, pe drumul spre varsta mijlocie, remarci ca "motorul" tau nu mai functioneaza la turatie maxima. Desi e posibil sa nu mai ai niciodata acea energie a tineretii, cand erai in stare sa petreci toata noaptea si sa alergi toata ziua (si, sincer vorbind, chiar ti-ai mai dori asta?), cu siguranta poti redobandi un plus de forta. Nu este nevoie de suplimente scumpe sau meniuri complicate. Deschide doar usa dulapului tau din bucatarie si urmeaza cativa pasi simpli.

Remedii din dulapul de bucatarie


Soarbe din cana de cafea pe parcursul intregii zile. Daca obisnuiesti sa bei o cafea zdravana dimineata, pentru un inceput in forta al zilei, probabil treptat intri din ce in ce mai adanc pe fagasul unei energii scazute. Dozele mici si frecvente de cofeina – cantitatea dintr-un sfert de ceasca – sunt mult mai eficiente, decat una sau doua doze mari de cofeina, pentru mentinerea starii de vioiciune de-a lungul intregii zile.

Combina proteinele si "carbohidratii" buni. Gustarile care includ proteine si niste carbohidrati complexi iti dau instantaneu energie – fara ca ea sa se prabuseasca dupa cateva ore. Merita sa faci o incercare cu aceste combinatii gustoase de alimente din camara:

  • O conserva mica de somon cu biscuiti din cereale integrale;
  • O punga mica de stafide sau fructe uscate de merisor, impreuna cu o mana de nuci (alune, migdale, fistic etc.);
  • O felie de paine prajita din mai multe cereale integrale, cu unt de arahide.
Pune o felie de lamaie in apa minerala. Unul sau doua pahare de apa minerala cu o felie de lamaie galbena sau verde pot constitui un tonic dublu. In primul rand, cum oboseala semnaleaza adesea deshidratarea, doua pahare cu apa iti pot restabili rapid energia. Apoi, aroma de citrice te invioreaza si e reconfortanta.

Ingereaza mai mult fier. Daca ti se pare in mod constant ca abia te tarasti – desi dormi suficient -, e posibil sa ai anemie (deficienta de fier), o cauza obisnuita a oboselii cronice. Fierul este esential pentru producerea hemoglobinei, care transporta oxigenul in celulele organismului, unde e folosit pentru a furniza energie. Pateul de ficat este o sursa bogata de fier. Fasolea boabe, painea integrala de grau, spanacul si caisele uscate constituie, de asemenea, alegeri foarte bune. Pentru a creste capacitatea organismului de a absorbi fierul din aceste produse vegetale, consuma-le impreuna cu o sursa de vitamina C, precum rosii, mandarine, kiwi – ori bea un pahar cu suc de portocale.

Mesteca guma cu aroma de menta. Gustul revigorant si mirosul proaspat iti dau putina energie.

Mananca un bol cu multicereale. Acesta contine fosfor, un mineral important de care organismul are nevoie pentru a metaboliza carbohidratii, grasimile si proteinele, astfel incat sa fie utilizate ca energie.

Consuma multe fibre la micul dejun. Persoanele care isi incep ziua cu un meniu plin de fibre sunt mult mai vioaie pe parcursul diminetii, probabil fiindca acestea au nevoie de mai mult timp pentru a fi digerate – decat, bunaoara, fulgii de porumb -, astfel ca glicemia lor ramane constanta. Totodata, este foarte util sa adaugi niste proteine la micul dejun. Alimentele din camara, potrivite pentru dimineata, sunt painea prajita din cereale integrale cu o lingura de unt de arahide si o mana de fructe uscate; un bol de cereale cu multe fibre, cu lapte; sau un bol cu terci de ovaz peste care sa pui 2 linguri de seminte de in macinate si ½ lingurita de scortisoara.

Remedii aromate pentru a capata energie

Aromaterapia este o arta a vindecarii naturale care foloseste uleiuri esentiale distilate din plante. Unele iti pot insufla energie ca urmare a faptului ca esentele lor complexe influenteaza pozitiv substantele din creier care dau starea de bine. Gasesti uleiurile esentiale la magazinele cu produse naturiste. Cumpara produse etichetate ca "ulei esential de puritate 100%", nu amestecuri de parfumuri sintetice. Aromaterapeutii recomanda urmatoarele retete pentru energizare:

Pentru un plus de concentrare – Rozmarinul este un condiment minunat, plin de savoare, iar sub forma de ulei esential are capacitatea de a creste fluxul sangvin din creier, astfel ca, macar in teorie, cateva inhalari te vor ajuta sa te concentrezi mai bine si sa fii mai atent. Cel mai usor mod de a-l folosi: oricand simti nevoia, pui cateva picaturi de ulei pe o batista si inhalezi aroma.

Pentru un plus de energie – Intr-o sticluta de tip spray, cu apa, toarna 3 picaturi de ulei de menta, 3 picaturi de ulei de pin si 3 picaturi de ulei de lamaie. Pune dopul, agita usor si pulverizeaza in aer, in jurul tau, cand te simti epuizat/a.

Pentru un plus de vioiciune – Toarna aceste uleiuri esentiale intr-o sticla cu pulverizator: 5 picaturi de ulei de lamaie, 3 picaturi de ulei de menta, 5 picaturi de ulei de rozmarin. Este un remediu grozav pentru dupa-amiezele cu tonus scazut.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu