3 august 2012

Pepenele si beneficiile lui in alimentatie

Subtilitatea aromei acestor fructe contrasteaza cu potentialul lor hranitor. Pepenii pot ajuta la prevenirea acneei, bolilor cardiovasculare, anumitor tipuri de cancer, afectiunilor respiratorii si pierderii vederii.

Afla ce contin pepenii – nutrientii care ii fac atat de sanatosi pentru dieta noastra de zi cu zi. Fa o cura de pepene in fiecare vara!

Ce contin

Beta-caroten. Datorita culorii portocalii, pepenele galben este, dintre pepeni, cel mai bogat in acest pigment galben-portocaliu, care poate proteja impotriva acneei, anumitor forme de cancer si pierderii vederii. (O cana are 3 mg de beta-caroten, 38% din necesarul zilnic). Cautati pepenii cu miez pronuntat portocaliu. Cei care sunt mai degraba verzi-galbui nu numai ca nu au aproape deloc beta-caroten, dar si au si mai putina vitamina C!

Licopen. Dieta bogata in licopen este asociata cu riscul redus de boli de inima si cancer, in special cancer de prostata. O cana de pepene verde este o sursa deosebit de buna pentru acest pigment antioxidant, care confera pepenelui culoarea sa rosie.

Pectina. Fibrele solubile de pectina din pepeni (circa 0,4 g per cana) ajuta la scaderea colesterolului.

Potasiu. Pepenii galbeni sunt foarte bogati in acest mineral vital, care este legat de o tensiune arteriala mai scazuta si o incidenta redusa a bolilor de inima si a atacului cerebral. (O cana din acest pepene are circa 360 mg sau 12% din necesarul zilnic.)

Vitamina C. Pepenele este bogat in aceasta vitamina antioxidanta, care poate intari sistemul imunitar si poate fi benefica pentru infectiile respiratorii. Pepenii galbeni au o valoare deosebit de ridicata, avand in medie 50 mg vitamina C per cana.

Zeaxantina. Componenta vitala a retinei ochilor, acest carotenoid ajuta la apararea impotriva radiatiilor ultraviolete daunatoare, protejand impotriva pierderii vederii. Dintre pepeni, cea mai buna sursa de zeaxantina e pepenele galben.

Beneficii maxime

Pentru a conserva cel mai bine continutul nutritiv, cumparati pepeni intregi (unele magazine ofera jumatati, sferturi sau cuburi). Anumite substante nutritive, in special vitamina C, se reduc prin expunerea la aer.

Imbunatatiti-va dieta

• Serviti felii de pepene cu felii de branza feta.
• Faceti piure din pepene galben cu suc proaspat de lamaie verde, miere si menta si raciti-l. Serviti ca o supa la desert.
• Faceti o salata din rosii prunisoare taiate, pepene galben si cuburi de branza mozzarella si amestecati-le cu vinegreta balsamica.
• Inghetati bucati de pepene galben, apoi faceti-le piure ca sa obtineti serbet.
• Faceti un sos salsa din pepene galben proaspat, busuioc proaspat tocat, suc de lamaie sau de lamaie verde si ardei jalapeño murati. Serviti cu peste sau pui.
• Adaugati bucati mici de pepene galben la sosurile de rosii.
• Ornati supa de rosii cu un pepene galben taiat cubulete, racit.

Imbucatura de sanatate

Alegere excelenta pentru pierderea in greutate, aceste fructe cu continut ridicat de substante nutritive (si de apa): au, in medie, 50 de calorii si 0,5 g de grasime la o cana de pepene taiat cuburi, furnizand cantitati mari de fibre si exact atata dulceata cat sa satisfaca apetitul.

Cititi si alte articole similare:

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu