2 iulie 2012

Cea mai noua si incitanta descoperire in materie de diete: formula "o zi da, o zi ba"

Sora mea care dupa nasterea celor doi copii a ramas cu multe kilograme in plus a facut de curand un laudabil efort de a scapa de ultimele “ramasite” – vreo 15 kilograme! Iar ea e genul care nu prea are rabdare, cel putin in aceasta privinta: vrea sa vada rezultate imediat.

Asa ca a adoptat o dieta disociata, destul de draconica dupa parerea mea, care presupunea sa manance 3 saptamani numai legume, 3 saptamani numai carne, 3 saptamani numai lactate. Si, intr-adevar, ne-a lasat pe toti cu gura cascata: cei care nu prea au vazut-o in perioada respectiva s-au trezit in fata cu o alta persoana. A intinerit cu 10 ani.
Problema a aparut dupa ce regimul s-a incheiat si s-a vazut nevoita sa adopte o strategie pentru a se mentine. Sportul ajuta enorm, numai ca daca te intorci la prajituri, cartofi, paste si paine iti sabotezi toate eforturile. Asadar ce e de facut pentru a nu declansa efectul yo-yo (de revenire a kilogramelor) fara a fi tot timpul stresat de ce pui in farfurie?

Si iata ca exista o solutie care uimeste atat prin simplitate, dar mai ales prin efectele pe care le are. Se numeste dieta zilelor alternative si presupune ca o zi sa mananci si o alta nu. Ea este folosita de medici si de nutritionisti mai ales in cazul persoanelor obeze deoarece duce la o pierdere in greutate de circa 15 kilograme in zece saptamani. Pe de alta parte, e folosita pentru mentinerea greutatii dorite dupa o perioada in care ai slabit si te intorci la un regim normal. Daca observi ca ai pus 2-3 kilograme, tii post o zi, mananci urmatoarea si tot asa pana iti revii.

La prima vedere iti poate parea greu sa nu mananci o zi, dar de fapt e mult mai usor. O zi de post, asa cum spun cei care au facut studii pe aceasta formula, presupune de fapt un consum de numai 400-500 calorii (asta poate insemna un ou cu o felie de paine la micul dejun, o supa la pranz si o salata la cina). In plus, stii ca a doua zi poti manca orice. Totusi, faptul ca ai postit cu o zi inainte, are ca rezultat ca in urmatoarea zi nu vei putea manca ca un animal. Si iata cum consumul de calorii scade, iar tu slabesti. Daca mai faci si miscare, efectul e uimitor (nota: va sfatuiesc ca orele de sport sa le efectuati totusi in ziua in care nu postiti).

Dar, mai mult decat atat, formula o zi da, o zi ba are avantajul de a ne prelungi viata, protejandu-ne de boli prin schimbarile pe care le aduce in chimia organismului. Voi insira pe scurt ce avantaje aduce pentru sanatate aceasta dieta, sfatuindu-va sa cititi mult mai multe despre ea, despre cei care au studiat-o si au incercat-o, pe site-ul revistei Reader’s Digest.

Avantaje pentru sanatate:
- imbunatateste protectia in fata radicalilor liberi;
- ajuta la repararea ADN-ului;
- scade riscul de a face afectiuni cardiace si diabet;
- are efect de protejare a creierului (mai ales, in problemele de pierdere a memoriei ce pot sa apara o data cu varsta).

I-am spus si surorii mele de aceasta solutie. A incercat-o si i s-a parut geniala. Cum acul cantarului sare peste limita pe care si-a impus-o, tine post o zi.
Dar nu uitati ca acesta e, de fapt, o dieta pe care puteti sa o aplicati pentru a slabi rapid, fara a va impune perioade intregi de infometare, si cu avantaje multiple pentru sanatate.

Autor: Ada Bucur – antrenorul tau pentru o viata sanatoasa (www.fiiok.ro)

Cititi si alte articole similare:

Un comentariu:

  1. M-ai inspirat. Am sa incerc sa incep exact cum a inceput sora ta. Vreau sa vad, cata vointa am. Mii de multumiri.

    RăspundețiȘtergere