26 iunie 2012

Alimentatia copiilor pe timpul verii

Trebuie sa recunoastem ca vara toate pietele sunt pline de fructe si legume "de sezon" si mai putin "de sera". De aceea copiii, dar si parintii lor, trebuie sa profite la maximum de oferta variata.

Un alt avantaj al fructelor si legumelor este ca le poti oferi copilului ca alternativa la dulciurile pline de zahar, de coloranti si amelioratori de gust din comert.

Mai mult ca oricand, copiii trebuie sa consume 3-4 portii de legume si fructe in fiecare zi, de preferat in stare cruda: fructe de padure, coacaze, mure, afine, capsuni, cirese, visine, caise, piersici, pepene, prune, varza, broccoli, tomate, ardei, morcovi, sfecla rosie. Atentie insa: copilul pana la varsta de 1 an nu are voie capsuni sau fructe de padure, care au un ridicat potential alergen, dar nici varza sau fasole boabe, datorita fibrelor greu digerabile.

Legumele pot fi, de asemenea, transformate in supe creme delicioase, o sursa bogata de vitamine si minerale pentru copil care contribuie si la hidratarea organismului micutului. Prepara supe dulci, usoare, fara carne, care se pot consuma si fara a fi incalzite, astfel incat sa il racoreasca pe cel mic.

Cand vine vorba de cereale, ai mari sanse sa ii tentezi pe micuti cu porumb fiert, mai ales ca acum se comercializeaza in parcuri si pot fi o alternativa atunci cand iesiti la o plimbare. Un alt produs pe care il gasesti in parcuri este marul imbracat in zahar caramelizat. Daca copilul nu este foarte mic si daca are dentitia buna, ii poti oferi si asa ceva.

In privinta meselor cu carne, este indicat ca pe timpul verii sa introduci in meniul copilului carnea alba - pasare, peste, si sa eviti cat poti de mult carnea rosie, in special porcul.
Nici lactatele nu trebuie excluse din alimentatia de vara a copilului. Ofera-i ocazia micutului sa se racoreasca cu un pahar mare de lapte rece sau cu un iaurt racoritor cu fructe in fiecare zi.

Pe timpul verii trebuie sa suplimentam aportul hidric al copiilor deoarece pierderile de apa din organism sunt mai mari. Le putem oferi: apa plata, ceaiuri din plante, sucuri proaspete sau compoturi. Insa in perioada aceasta ai grija la tentatia sucurilor reci si a inghetatelor. Sucurile carbogazoase ar trebui sa dispara definitiv de pe lista voastra de cumparaturi. In locul lor, cumpara doar sucuri naturale din fructe proaspat stoarse.

Inghetatele sunt mai putin nocive, dar unele pot fi daunatoare, prin aportul de zahar si carbohidrati, pe langa problemele cu gatul pe care le genereaza atunci cand sunt consumate foarte reci.

Sfaturi sunt multe, insa trebuie sa respecti si cateva reguli:
 
•    asigura-te ca pe timpul verii copilul este antrenat in diverse activitati. Pe langa efectul benefic al socializarii, aceste activitati vor ajuta la arderea caloriilor si consumarea energiei;
•    fii un model pentru copil. Daca vrei ca puiul tau sa manance sanatos, la fel trebuie sa faci si tu;
•    daca familia ta este adepta picnicurilor sau a gratarelor, gaseste variante de mancaruri sanatoase pe care sa le prepari cu aceasta ocazie: produse din carne de curcan sau pasare, legume si ciuperci pe gratar, frigarui din legume, dar si fructe pe gratar (de exemplu, banane), limonada cu menta, etc.

Surse:
www.prokid.ro
www.baby.unica.ro
www.parinti.acasa.ro
www.webmd.com

Autor: Ioana Grigore 
 
Cititi si alte articole similare:

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu