15 mai 2012

Mic dejun ca in vacanta sau sinucidere lenta?

Ti-ai luat micul dejun in aceasta dimineata? Pot sa pun pariu ca prea putini dintre noi a facut-o. Multi si-au pus o cana de cafea si si-au aprins o tigara. Asta e micul dejun sinucigas. Asa il numesc. L-am consumat si eu ani la rand. Dar, dupa o vacanta, am decis sa schimb lucrurile.

Nu am renuntat atunci la cafea si tigara (de batalia asta am sa vorbesc alta data), dar am decis sa-mi incep diminetile cu un mic dejun asa cum scrie la carte.

Vacanta e un rasfat. Atunci, pentru ca stim ca ne putem trezi cand vrem noi, o facem cu drag si fara ceas in zori. Si e poate singura perioada din an pentru multi dintre noi cand ne rasfatam cu un mic dejun adevarat: branzeturi, oua, cereale, iaurturi, ceaiuri, dulceturi si asa mai departe – o multime de bunataturi care ne asteapta in restaurantele hotelurilor. Ne ridicam de la masa multumiti si satui, pregatiti pentru tot felul de activitati sportive sau calatorii extenuante. Incepe sa ne incerce din nou foamea la cateva ore bune distanta.

Nu la fel facem si acasa. Rasfatul micului dejun dispare odata cu vacanta. Si, totusi, ar trebui sa facem un efort sa-l pastram pentru sanatatea noastra si a copiilor nostri. Evident ca nu putem pune pe masa o gama atat de larga de produse, dar ar trebui sa ne stabilim la cateva.
De exemplu, eu am observat in acea vacanta ca cel mai mult imi place sa mananc ou fiert, paine cu unt, branza si sa beau un ceai. Si am continuat sa o fac si acasa. M-am simtit mai bine, iar acesta a fost si primul pas de renuntare la tigara de dimineata. Eram mai plina de energie si am inceput sa observ ca nu mai simteam nevoia sa rontai nimic pana la pranz. Nu tu dulciuri si alte gustarele. Am inceput sa dau jos si din kilograme. Plus ca in fiecare dimineata eram un pic in vacanta.

De curand am citit un material care mi-a atras atentia si care vorbeste de studii facute asupra micului dejun, respectiv a ceea ce ar fi cel mai bine sa avem in farfurie dimineata pentru a ne simti satui o perioada cat mai lunga de timp. Ouale au castigat detasat in fata cerealelor. Cu acelasi numar de calorii, acestea asigura o senzatie de satietate o perioada mai lunga de timp. Si pot fi preparate in multe feluri astfel incat sa ne ofere si diversitate: fierte, ochiuri, omleta si alte moduri pe care le stiu bucatarii. In plus, acestea contin proteine de inalta calitate. Puteti citi tot articolul AICI sau AICI.

Dupa parerea mea insa, multi dintre noi nu suntem inca la capitolul Ce ar fi cel mai bine sa mancam la micul dejun ci la cel Ce-ar fi totusi sa mancam ceva dimineata.

Si acum o lista pe scurt care sa va convinga:

- intarzie fumatul tigarii de dimineata – conform unui studiu fumatul in primele 30 de minute dupa trezire creste cu 79% riscul imbolnavirii de cancer pulmonar;
- scade riscul aparitiei cancerului de stomac;
- ne fereste de obezitate;
- ne da energie (uneori chiar pentru toata ziua);
- ne binedispune, deci, automat, ne fereste de stari de anxietate si chiar depresie.

Autor: Ada Bucur – antrenorul tau pentru o viata sanatoasa (www.fiiok.ro)

Cititi si alte articole similare:

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu