7 mai 2012

Cine ne-a pedepsit sa ne trezim la ora asta si pentru ce alergam?

Ieri m-am trezit la 6.45 dimineata. Mi-am pus ceasul sa sune! Intelegeti, ieri era duminica si nu aveam nimic de facut. La fel si de 1 Mai cand a fost liber de la stapanire si duminica trecuta si in fiecare duminica de cand s-a facut foarte cald afara. M-am trezit eu si alti oameni. Unii s-au trezit si mai devreme. Unii s-au trezit si sambata. Si niciunul dintre noi nu avea programare la medic, nu avea de incheiat vreun contract banos sau vreun copil de hranit la ora aia. Era o zi linistita de weekend. Adica nu aveam nimic de facut decat sa ne relaxam.

"Cine ne-a pedepsit si pentru ce?" Asa ne intrebam glumind cu ochii inca carpiti de somn eu si prietenii mei cand ne intalnim la 8 dimineata in Herastrau sambata sau duminica. Ridicam din umeri si pornim in alergare – 6 km sau 12 km sau 18 km si altii mai multi. Uneori alergam mai bine, alteori mai prost ( a se citi "mai incet"), dar la finalul cursei propuse ne putem raspunde: "Uite pentru ce m-am trezit: sa alerg!". Si asta chiar daca am fost la vreo petrecere cu o seara inainte (ca doar e weekend). Las’ ca dupa alergare pot sa merg acasa si sa ma bag la somn. Dar stiu ca am facut asta pentru mine. Adica ce? Adica, asta. Am alergat, am facut miscare!

Oare merita efortul? Da. Iar pentru sceptici am si informatii exacte.
Zilele trecute am citit despre una din concluziile studiului "Copenhagen City Hearth" – realizat pe o perioada de 27 de ani pe un esantion de 20.000 de persoane cu varste cuprinse intre 20 si 93 de ani, care se referea la analizarea efectelor joggingului. Concluzia era: acest sport, practicat constant (macar 2 ore jumatate/saptamana) prelungeste durata de viata a femeilor cu 5,6 ani si a barbatilor cu 6,2 ani (la inceput mi s-a parut o nedreptate aceasta diferenta, dar, apoi mi-am amintit ca speranta de viata a femeilor e oricum mai mare decat cea a barbatilor – deci am zis, fie :).
Ca beneficii in materie de sanatate, autorul studiului, Peter Schnohr, spune ca joggingul ajuta la imbunatatirea procesului de oxigenare, imbunatatirea functiilor cardiace, a functiilor imunitare, a densitatii osoase, creste nivelul sensibilitatii la insulina, micsoreaza presiunea sangvina, reduce agregarea trombocitelor si creste activitatea fibrolitica. (Cei interesati pot citi AICI toata stirea)

Ieri, pe la 11 dimineata, un prieten m-a sunat si m-a intrebat "Pentru ce ma antrenez?", intrigat oarecum de faptul, ca in ultima perioada alerg mai mult decat inainte. N-am stiut ce sa-i raspund pe moment si am procedat ca la "Vrei sa fii milionar" si am intrebat-o si eu pe prietena mea care alergase cu mine: "Pentru ce ne antrenam?" "Pentru viata", a fost raspunsul ei prompt.

Are dreptate! Privind rezultatele studiului, indiferent la cate si la ce competitii iti propui sa participi (crosuri si maratoane) de fapt exact pentru asta te antrenezi cand alergi: pentru viata!
Asadar, doar pare o pedeapsa! In fond, e un mare castig! Cel mai valoros contract: ani de viata in plus! (si sanatate!)
Autor: Ada Bucur – antrenorul tau pentru o viata sanatoasa (www.fiiok.ro)

Cititi si alte articole similare:

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu