21 aprilie 2012

Gustari rapide si dulciuri sanatoase pentru copii

In loc sa tineti in casa fursecuri, biscuiti si ciocolata, faceti provizii de gustari sanatoase, pe care copiii si adolescentii flamanzi sa le poata rontai intreaga zi.

Dulciurile au devenit sinonime cu copilaria, insa, dupa cum stie orice parinte, exista si inconveniente. Acestea pot strica pofta de mancare si pot duce la deteriorarea dintilor daca sunt consumate prea frecvent si, desi dau energie, nu contin nutrienti valorosi.
Insa, daca dulciurile sunt interzise cu totul, copiii se pot simti frustrati cand vad ca prietenii lor le consuma si pot incepe sa le consume in secret. De aceea, nu este rau sa va lasati copiii sa manance din cand in cand dulciuri dupa masa.

Dar nu le oferiti ca pe o tratatie sau o recompensa speciala, caci aceasta le va stimula celor mici dorinta de a le avea. Inghetata si prajiturile sunt oarecum de preferat bomboanelor, deoarece contin macar cativa nutrienti, proveniti din lapte si din cereale.

Iata cateva idei prin care puteti inlocui produsele fast-food cu niste gustari sanatoase, facute in casa:

Sandviciuri cu paine, chifle si pesmeti umplute cu unt de arahide, branza slaba, ton sau sardele din conserva si / sau carne slaba gatita

• Prajituri din orez si din ovaz

• Fructe proaspete si uscate

Iaurt

Morcovi sau telina si rosii „cherry“ cu diverse sosuri

• Popcorn simplu, fara sare sau alte arome

• Cereale pentru micul dejun

• Fasole batuta pe paine prajita

• Salata de paste fainoase sau cartofi

• Apa, lapte si suc de fructe

• Supa de casa

Salate colorate de legume

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu