30 martie 2012

Kiwi si beneficiile lui in alimentatie

Acest fruct in forma de ou, cu coaja pufoasa, in afara de faptul ca furnizeaza cantitati spectaculoase de vitamina C, e plin de substante fitochimice care ajuta la fortificarea sistemului imunitar si pot preveni anumite boli ale ochilor, cancerul si bolile de inima.


Ce contine

Acid chlorogenic. Acest compus este un antioxidant cu potential de prevenire a dezvoltarii tumorilor canceroase.

Actinidina. Se crede ca aceasta enzima ajuta digestia prin activarea reactiilor digestive naturale.

Clorofila. Desi nu se stiu prea multe despre beneficiile pentru sanatate ale clorofilei, aceasta este studiata in prezent pentru potentialul de a impiedica anumite substante chimice sa produca distrugerea ADN din celule.

Fibre. Pectina este un tip de fibra solubila care protejeaza impotriva bolilor de inima si diabetului, in timp ce fibrele insolubile mentin functionarea uniforma a tractului digestiv si previn constipatia. (Un fruct kiwi are 2,6 g de fibre dietetice – 10% din cantitatea recomandata zilnic – si aproape jumatate din acestea sunt fibre solubile.)

Luteina. Este posibil ca acest carotenoid important sa poata reduce riscul de cancer de colon, cataracta si degenerescenta maculara.

Potasiu. Kiwi este o sursa excelenta de potasiu, un mineral care ajuta inima sa functioneze mai eficient si joaca un rol-cheie in controlul tensiunii arteriale. (Un kiwi are 252 mg de potasiu, ceea ce reprezinta 8% din necesarul zilnic.)

Vitamina C. Kiwi este exceptional de bogat in aceasta vitamina importanta, care actioneaza ca un antioxidant puternic. Se crede ca vitamina C protejeaza impotriva congestiei nazale si bolilor de inima. De asemenea, ajuta la constructia si refacerea sistemului imunitar si poate proteja impotriva anumitor tipuri de cancer. Se crede ca puterea antioxidanta a vitaminei C ajuta si la prevenirea cataractei. (Un fruct kiwi are circa 75 mg de vitamina C.)

Beneficii maxime

Pentru conservarea continutului de vitamina C din kiwi, cel mai bine este sa se consume fructele nepreparate.
Daca veti amesteca kiwi cu carne sau peste, ca intr-o salata, trebuie sa nu lasati amestecul sa stea prea mult inainte de a fi servit; enzima din kiwi, actinidina, va incepe sa „fragezeasca“ proteinele animale si le inmoaie.

Imbunatatiti-va dieta

• Pentru o bautura sanatoasa si delicioasa, amestecati intr-un robot de bucatarie kiwi curatat de coaja si suc de lamaie verde pana se face piure. Adaugati sifon si gheata.
• Faceti o garnitura savuroasa din kiwi: Combinati felii de kiwi cu castravete, ardei rosu si putin ulei de masline si serviti cu pui la gratar.
• Taiati kiwi felii si serviti-le intr-o salata cu branza feta, rosii si laptuca romana. Amestecati cu vinegreta din otet balsamic.
• Puneti kiwi peste un sos de rosii cumparat de la magazin. Serviti-l drept sos sau drept condiment la mancaruri cu carne.

Cititi si alte articole similare:

Un comentariu:

  1. M-am obisnuit cu acest fruct micut in fiecare dimineata,tocmai pentru beneficiile lui.La noi in casa,e de nelipsit!Un articol foarte util!

    RăspundețiȘtergere