13 martie 2012

Ananasul si beneficiile lui in alimentatie

Utilizat din vechime ca remediu popular pentru calmarea deranjamentelor intestinale si ameliorarea constipatiei, acest fruct tropical este cunoscut si pentru enzimele sale antiinflamatoare si elementele nutritive vindecatoare, care ajuta la stimularea imunitatii si sanatatii cardiovasculare si a oaselor.

Ce contine

Acid ferulic. Ananasul este bogat in aceasta substanta fitochimica, care ajuta la prevenirea formarii substantelor cancerigene.

Bromelaina. Aceasta enzima antiinflamatoare se gaseste din belsug in ananas si poate atenua umflarea tesutului si inflamatiile asociate cu bronsita, tusea, osteoartrita, artrita reumatoida, vene varicoase, luxatii si intinderi de muschi. Cercetarile preliminarii sugereaza ca proprietatea antiinflamatoare a bromelainei poate reduce cheagurile de sange, ceea ce scade riscul de atac cerebral si de infarct.

Fibre solubile. Ananasul contine multa fibre de pectina si de guma, care scad colesterolul si ajuta sistemul digestiv. (O cana de ananas proaspat are 0,2 g de fibre solubile.)
 
Mangan. O cana de ananas asigura 2,6 mg de mangan, ceea ce inseamna 128% din necesarul zilnic pentru acest mineral care consolideaza oasele.

Steroli vegetali. Acesti compusi vegetali pot scadea colesterolul si reduce riscul bolilor de inima.

Vitamina C. Ananasul proaspat este o sursa buna de vitamina C (24 mg pe cana), care creste imunitatea si grabeste vindecarea ranilor, in timp ce previne si bolile de inima si afectiunile oculare grave.

Imbunatateste-ti dieta

Prepara sos salsa de ananas: Toaca ananas, ardei gras si ceapa rosie. Amesteca-l cu ghimbir, miere si suc de lamaie verde. Serveste-l cu carne de porc, pui sau peste.

Foloseste suc de ananas in loc de otet pentru salata.

Fierbe ananas zdrobit in suc de ananas fara zahar pana se ingroasa si foloseste-l ca gem fara zahar.

Adauga felii subtiri de ananas si mustar iute la sandviciurile cu pui sau curcan fript.

Fa un sos pentru gratar inlocuind jumatate din rosiile retetei cu ananas bucati si suc de ananas.

Prepara o bautura de ananas: paseaza ananasul si amesteca-l cu lapte batut sau iaurt si putina miere.

Imbucatura de sanatate

Cercetarile sugereaza ca bromelaina poate reduce diareea calatorului inhiband cateva din tulpinile de E. coli, una din bacteriile responsabile pentru aceasta.

Beneficii maxime

Pentru a conserva vitamina C, mancati ananas proaspat. Fibrele solubile de pectina din ananas devin disponibile cand se fierbe ananasul.

Cititi si alte articole similare:

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu