14 februarie 2012

Iarna ma obliga la o resetare: Cu ce am inlocuit alergarea?

De aproape trei saptamani de cand iarna a intrat in actiune sunt complet data peste cap! Cred ca am mai spus/scris ca sunt o alergatoare pasionata. In conditii normale, alerg cam de cinci ori pe saptamana, cate sase kilometri (adica o tura de Herastrau). Asa ma mentin din punct de vedere fizic si psihic. E cea mai buna terapie. Dar de cand iarna a venit cu adevarat am ajuns la o medie de alergare de o tura la sapte zile.

In alti ani frigul dura circa doua saptamani si nu era asa crunt. Acum, parca nu se mai termina! Asa ca a fost nevoie de o resetare. Ce sa fac ca sa nu ma ingras, pentru ca lipsa miscarii iti poate crea probleme serioase, mai ales daca iti place sa mananci? Iar frigul, in mod categoric, te trimite la frigider mult mai des. Asa ca am incercat sa creez un echilibru. Si iata cum:

-    am inlocuit cele patru zile in care nu alerg cu gimnastica in casa: genoflexiuni, abdomene, flotari (mai putine ca am probleme cu incheieturile mainilor), alergare pe loc, sarituri...
-    desi gimnastica in casa ma plictiseste si nu ma energizeaza cat o face alergarea in aer liber incerc sa rezist 40 de minute, atat cat imi ia sa fac o tura de Herastrau – intotdeauna dau drumul la muzica cand fac gimnastica in casa si deschid geamul larg dupa ce ma incalzesc
-    mananc mai multe lactate, carne si legume si aproape deloc paine
-    mananc destul de mult in intervalul 8 dimineata – 5 dupa-amiaza (cam o data la 2-3 ore) si nimic dupa aceea pana a doua zi dimineata (fac rabat de la aceasta regula in weekend)
-    nu mai merg cu masina, ci cu metroul si pe jos
-    nu-mi las masina inzapezita desi nu ma mai deplasez cu ea – de cate ori vine ninsoarea sau inghetul imi rezerv timp sa o curat (poate credeti ca nu conteaza, dar ultima data am muncit o ora la chestia asta)
-    imi inchei ziua uitandu-ma la un serial sau un film care sa ma binedispuna sau citesc cateva pagini dintr-o carte buna (asta o fac si atunci cand pot sa alerg des, dar am trecut-o aici pentru ca mi se pare important pentru mentinerea in forma a psihicului)

In mare, cam asta ar fi. Dar, sincer, abia astept sa nu mai fie atat de frig si sa pot iesi sa alerg!

Autor: Ada Bucur – antrenorul tau pentru o viata sanatoasa (www.fiiok.ro)

Cititi si alte articole similare:

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu