28 februarie 2012

Beneficiile consumului de grapefruit

O jumatate de grepfruit contine, in pulpa zemoasa, peste jumatate din necesarul zilnic de vitamina C pentru un adult. Pielita alba contine pectina, care reduce colesterolul.

Nu consumati numai pulpa zemoasa, ci si o parte din membrana carnoasa ce separa segmentele fructului, ba chiar si putin din centrul lui alb. Aceste parti contin ambele cantitati utile de pectina, un tip de fibre solubile care pot contribui la reducerea colesterolului. Grepfruitul roz sau rosu are ceva mai multa vitamina C decat cel galben. In plus, combinatia dintre vitamina C si bioflavonoizii care dau culoarea rosiatica a grepfruitului roz formeaza o imbatabila formula anti-virala.

Anticancerigen

Se crede ca toate citricele au un rol in protectia impotriva cancerului, deoarece contin substante fitochimice numite bioflavonoide, despre care se crede ca neutralizeaza substantele ce pot cauza cancer.

Contraindicatii

Cu toate acestea, grepfruitul si sucul sau pot amplifica mult efectele unor medicamente, printre care si statinele. Daca sunteti sub administrarea unor medicamente, consultati-va medicul inainte de a consuma grepfruit.

Ajuta la pierderea in greutate

Dovezi recente arata ca exista ceva adevar in ideea ca grepfruitul ar ajuta la slabire. Chiar si asa, regimurile de scurta durata bazate pe grepfruit si aproape nimic altceva sunt practici nesanatoase – cu totii avem nevoie de alimente variate pentru a primi o gama completa de nutrienti. Grepfruitul este sarac in grasimi si in calorii, dar nici un aliment nu are capacitatea de a arde grasimi.

Cititi si alte articole similare:

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu