6 februarie 2012

6 reguli pentru dieta fara carbohidrati

Asa cum am promis in materialul de saptamana trecuta, va prezint cateva reguli generale ale dietei cu un continut redus de carbohidrati. Acestea au fost stabilite de catre Eric Westman, doctor in medicina, care conduce Duke Lifestyle Medicine Clinic din Durham, North Carolina, si care a studiat timp de mai multi ani acest gen  de diete. Iata care ar fi acestea:

1.    Nu face rabat de la grasimi. Iti este permis sa mananci branza, smantana, maioneza, unt, ulei, bacon… Toate aceste alimente te vor ajuta sa nu simti ca tii un regim dur.

2.    Renunta la paine, paste si orez. Ca sa slabesti trebuie sa mananci mai putin de 20 g carbohidrati pe zi, iar doua felii de paine contin cam 24 g. Orezul si pastele contin 40 g la 200 g. Dar dupa ce ai ajuns la numarul de kilograme dorite poti adauga incet in dieta o cantitate usor mai mare de carbohidrati astfel incat sa nu-ti afecteze prea mult nivelul glicemiei.

3.    Atentie la legume. Cele care contin amidon, de exemplu cartoful cat si porumbul, ar trebui taiate din meniul tau. Si consuma cantitati mai mici de conopida, broccoli, varza de Bruxelles. In rest poti manca cata salata verde vrei, rosii, spanac si alte verdeturi.

4.    Atentie si la fructe si sucurile de fructe. Acestea contin cantitati mari de zahar si deci cresc nivelul glicemiei. Asadar, mananca cantitati limitate. Iar in loc de suc bea apa si, cand poti, un pahar de vin sec.

5.    Renunta la dulciuri. Prajiturile si bomboanele sunt un dezastru. Dar poti manca din cele fara zahar, dietetice.

6.    Poti sa nu-ti limitezi portiile dar sa te opresti cand te saturi. Cand urmezi o astfel de dieta cu un continut redus de carbohidrati, nu o sa mai simti atat de des ca ti se face foame.

Autor: Ada Bucur – antrenorul tau pentru o viata sanatoasa (www.fiiok.ro)

Cititi si alte articole similare:

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu