29 februarie 2012

10 sfaturi pentru alimentatia responsabila a copiilor

Sanatatea copilului depinde foarte mult de responsabilitatea cu care parintii abordeaza alimentatia si mesele in familie. Poate ca un copil va va schimba nu numai viata, ci si modul in care va alimentati dumneavoastra si intreaga familie. Incepeti prin a face alegeri sanatoase si prin a ajuta copilul sa aiba o abordare pozitiva fata de mancarea sanatoasa.

Nu uitati ca un copil copiaza tot ce vede in jur. Asadar cea mai buna modalitate de a va educa copilul este prin propriul exemplu.

Iata 10 sfaturi pentru o alimentatie sanatoasa a copilului:

1.    Nu restrictionati consumul de alimente. Acest lucru genereaza pe viitor tulburari alimentare ca anorexia si bulimia.
2.    Pastrati alimentele sanatoase la indemana. Copiii au tendinta de a manca ce este mai usor de « procurat ». Daca tineti fructe intr-un bol pe masa, copilul va fi tentat sa le manance. Si mai mult, daca si dumneavoastra serviti fructe ca si gustari, copilul va va copia.
3.    Nu puneti etichete mancarurilor (mancare buna vs mancare rea). In schimb legati fiecare aliment de lucrurile importante pentru copil. De exemplu, explicati-i ca proteinele din curcan sau calciul din lactate, il ajuta in practicarea sportului de care este pasionat ; antioxidantii din fructe si legume dau luciu parului si pielii, etc.
4.    Laudati alegerile sanatoase. Felicitati copilul si laudati-l atunci cand alege sa manance ceva sanatos.
5.    Nu il bateti la cap in legatura cu alegerile nesanatoase. Daca copilul alege sa manance ceva nesanatos, ingnorati-l, iar daca copilul face asta frecvent, incearcati sa ii redirectionati alegerile. In loc de chipsuri sau cartofi prajiti, ofera-i cartofi copti, iar in loc de bomboane, ii poti pregati capsuni proaspete inmuiate in putin sos de ciocolata. Daca sunteti prea ocupati pentru asta, macar pastrati fructe uscate in camara si oferiti-le ca si gustari.
6.    Nu folositi mancarea ca si recompensa. Puteti oferi in schimb o plimbare prin parc sau un joc interactiv.
7.    Luati mesele in familie, impreuna. Daca sunteti ocupati, incercati sa faceti asta macar o zi pe saptamana. Poate in timp o veti face mai des.
8.    Pregatiti portiile in bucatarie portionand mancarea sanatoasa pe farfurii.
9.    Oferiti-le copiilor un pic de control in luarea deciziilor. De exemplu, oferiti-le note pentru fiecare aliment consumat, avand grija ca notele cele mai mari sa le aiba alimentele sanatoase, dar neatractive pentru copii. Copilul va fi cel ce alege ce mananca in functie de nota pe care vrea sa o obtina.
10.    Consultati regulat medicul pediatru care va tine sub observatie dieta si evolutia copilului si care va decide daca copilul e prea gras sau prea slab.

Sursa: www.children.webmd.com

Poza: www.the-parenting-magazine.com

Autor: Ioana Grigore 
 
Cititi si alte articole similare:

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu