30 ianuarie 2012

Dusmanii sunt carbohidratii

Pentru azi o sa reiau un pic tema de data trecuta in care prezentam care sunt cele mai noi teorii in materie de diete. Am mai studiat un pic problema si cert este ca dupa decenii de aplicare a tot felul de regimuri (in special a celor care spun sa renutam la grasimi) s-a ajuns la concluzia ca o dieta bazata pe un consum redus de carbohidrati e mult mai eficienta decat o dieta bazata pe un un consum redus de grasimi. Si, mai mult decat atat, se pare ca nici numarul caloriilor inghitite nu ne influenteaza greutatea. Noua teorie a fost prezentata de Gary Taubes, jurnalist specializat in domeniul stiintific, dupa ce a pus cap la cap o serie de studii privind obezitatea.

Argumentele sale sunt destul de solide (dar si controversate) si nu voi sta sa vi le prezint aici, ci ma voi referi direct la concluzii. Si cea mai importanta este aceea ca trebuie sa reducem consumul de alimente care cresc nivelul de insulina. Iar carbohidratii tocmai asta fac. Asadar ar trebui sa evitam amidonul si carbohidratii rafinati: pastele, cartofii, painea, dulciurile, orezul, porumbul si mai ales dulciurile si combinatiile de apa cu zahar (asta inseamna aproape orice suc).

In schimb, poti manca orice si oricat. De fapt, este vorba de relansarea dietei Atkins. Si iata ce a dat ca exemplu ca mananca celebrul Gary Taubes: ou si bacon la fiecare mic dejun, 375 gr de hamburger cu branza la pranz (fara chifla) si la cina o jumatate de kilogram de friptura sau jumatate de pui sau o bucata mare de peste si legume. Asadar el spune ca cea mai importanta observatie care se poate face e ca poti sa ai o dieta eficienta care nu restrictioneaza numarul de calorii. Si, mai mult decat atat, s-a constatat ca riscul de imbolnavire a inimii a scazut mai mult in cazul unei diete cu continut redus de carbohidrati decat in cazul dietei cu un continut redus de grasimi.

Bineinteles ca sunt oameni care nu se ingrasa mancand carbohidrati, cat si oameni carora nu le fac bine grasimile. Dar aici vorbim de o majoritate. Data viitoare va voi insira cele mai importante reguli ale noii diete Atkins. Pana atunci va invit sa urmariti una din prezentarile jurnalistului Gary Taubes (acesta a scris si doua carti - "Why we get fat and what to do about it" si "Good calories, Bad Calories") dand click aici.

Autor: Ada Bucur – antrenorul tau pentru o viata sanatoasa (www.fiiok.ro)

Cititi si alte articole similare:

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu