23 ianuarie 2012

Cum mancam ca sa slabim

Fiecare dintre cei care isi propun sa slabeasca cauta sa-si aleaga dieta potrivita stilului sau. Unii oameni au nevoie doar de cateva reguli generale pe care sa le urmeze, altii au nevoie de mult mai mult si anume sa stie ce trebuie sa manance la fiecare masa.

Problema acestora din urma (ma refer la o parte din ei), cred eu, e ca urmeaza o astfel de dieta, care e data pana in spatamana X, dupa care (mai repede sau mai incet) revin la stilul de a manca pe care-l aveau inainte: dezorganizat si fara a tine cont ce baga in gura. Iar tot efortul a fost in zadar, ei resimtind acest lucru ca pe un esec. Eu consider ca e bine fie sa combinam cele doua modele (o dieta amanuntita pe zile/saptamani la inceput plus cateva reguli de baza), fie doar sa integram in viata noastra cateva reguli care sa devina obisnuinta.

Si apropo de reguli, va spuneam data trecuta ca va voi vorbi de ultimele concluzii la care au ajuns nutritionistii referitor la modul in care ar trebui sa ne hranim pentru a nu ne ingrasa. S-a constatat ca nu grasimile sunt cele care ne fac rau si ne deregleaza metabolismul. Nu. Problema ar reprezenta-o de fapt alimentele cu indice glicemic mare si astea sunt cele la care ar trebui sa renuntam sau portiile pe care la mancam sa fie mult mai mici. De altfel nu este o noutate, pentru ca cei mai multi dintre noi le cunoastem prea bine efectele. E vorba de paine (in special cea alba), paste, orez, cartofi si cel mai important – dulciuri. In rest avem liber la absolut orice: branzeturi, carne, legume, fructe, cereale. Asadar, daca va puteti tine de aceasta importanta regula, nu veti avea decat de castigat spun nutritionistii sau, mai bine spus, de pierdut in greutate.

O alta dieta despre care am citit si care ar fi prescrisa de expertii in nutritie americani se numeste DASH (vine de la Dietary Approaches to Stop Hypertension). Se refera la modalitatea prin care poti scadea tensiunea prin dieta. Aceasta pune accent pe urmatoarea regula: alimentatie bogata in proteine provenind din carne slaba, multe fructe, legume si cereale integrale, grasimi mai putin si sare si mai putina. Referitor la grasimi acestea ar trebui sa provina in special din uleiul de masline si nuci, migdale, alune – toate in cantitati moderate.
Asadar, daca aveti de gand sa dati jos cateva kilograme incercati sa va modificati stilul de a manca. Impune-ti-va niste reguli si tineti cont de ele.

Autor: Ada Bucur – antrenorul tau pentru o viata sanatoasa (www.fiiok.ro)

Cititi si alte articole similare:

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu