7 noiembrie 2011

Sa uitam de foame seara!

In afara de faptul ca nu facem miscare, cina e unul dintre pacatele care provoaca cele mai mari daune siluetei noastre. Si nu pentru ca nu ar fi ok sa avem cina, ci pentru ca marea noastra majoritate serveste aceasta masa de la ora 8 seara in sus si este atat de consistenta incat de multe ori insumeaza ca numar de calorii si micul dejun si pranzul! E aproape de la sine inteles ca ar trebui sa renuntam la masa asta care nu ar trebui sa se numeasca cina, ci pastila de ingrasare. Cina ar trebui sa o luam cel tarziu la 6 – 7 seara si chiar mai devreme daca este posibil. Iar daca mai inghitim ceva dupa aceasta ora, ar trebui sa intre la categoria gustare. Si cand spun acest cuvant ma refer la un mar sau un pumn de migdale nesarate si neprajite (sau alune de padure sau nuci) cu un pahar de vin rosu, sau cateva betigase de morcovi, sau un suc de fructe sau un paharut de iaurt degresat. Nimic altceva! Nu floricele, nu bere, nu pufuleti, nu dulciuri!

Foarte greu, nu-i asa? Si, totusi, daca ne-am controla mesele din timpul zilei, nu ar mai fi asa. In momentul in care i-am da organismului atat cat ii trebuie la micul dejun, la pranz si la cele doua gustari, toate acele mese despre care v-am vorbit saptamanile trecute (luate si astea cu masura), ne-ar fi mult mai usor sa trecem peste calvarul serii.
Dar, odata cu asta ar trebui sa schimbam si alte proaste obiceiuri pe care le avem cum ar fi asezatul in fata televizorului timp de doua-trei ore seara.

Ce ar fi daca am iesi la o plimbare? Sau daca ne-am concentra asupra unei carti? Sau ne-am face curat intr-un dulap? Sau am face cateva exercitii fizice timp de jumatate de ora in casa (cu fereastra larg deschisa) cum ar fi sa sarim coarda (va spun ca se consuma o multime de calorii), sau genoflexiuni, abdomene si flotari? Sau daca ne-am pune o muzica si am dansa pana transpiram? Si dupa aceea ne-am duce si ne-am stoarce doua portocale si am bea un suc?

Si mai este ceva care ne-ar putea face sa uitam de foame pana ne asezam in pat la culcare. Sa ne ocupam un pic de aspectul nostru: sa ne facem o masca cu argila si sa ne-o aplicam pe fata si pe gat, sa ne aranjam parul, sa ne facem manichiura si pedichiura, sa ne alegem cu ce haine ne imbracam a doua zi... Si uite asa mai uitam de foame (ca, de fapt, totul se petrece la nivelul creierului) si ne alegem si cu alte lucruri care nu fac decat sa contribuie si ele la a arata cat mai bine. Asadar sa schimbam obiceiul de a manca seara cu altele mai folositoare.

Si cand chiar simtiti ca nu mai rezistati, uitati-va la ceas si veti vedea ca e ora de culcare. Faceti un efort de vointa si bagati-va in pat fara sa mancati (beti doar un pahar cu apa). Somnul va fi mult mai dulce decat daca v-ati culca cu stomacul plin. Culcati-va cu el plin si veti dormi prost! Oricum, intr-o saptamana, cel mult doua, organismul se va obisnui cu noul regim si nu veti mai simti niciun fel de foame seara! Dar asta numai daca va disciplinati si rezistati.
Poate ma va veti intreba insa ce sa faceti cand va dati intalnire cu prietenii seara. Sa nu mai mancati nimic? Ei bine, puteti face o exceptie in seara cu pricina, dar, e bine sa va alegeti ceva usor: o salata, sau paste integrale facute doar cu ulei de masline, usturoi si ceva verdeata, legume sote sau o supa. Renuntati la desert dar beti un pahar de vin.

Asadar solutii exista pentru orice. Si acum cateva sugestii pentru cina. Si ma refer la cina de la ora 6 seara:

1.  orice fel de salata
2.  legume la gratar cu o friptura de curcan (sau pui sau vita)
3.  orice supa (de rosii, de legume, de ceapa, etc.)
4.  broccoli cu taietei de orez si cu parmeszan
5.  paste integrale cu ulei de masline si usturoi sau cu ton
6.  friptura la gratar cu o salata sau cu muraturi

Succes si sa aveti o saptamana frumoasa!

Autor: Ada Bucur – antrenorul tau pentru o viata sanatoasa (www.fiiok.ro)
 
Cititi si alte articole similare:

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu