14 noiembrie 2011

Sa mai pacalim foamea... de iarna!

De cand s-a facut frig, mi-e foame incontinuu! Si nu observ aceasta stare numai la mine, ci la aproape toata lumea din jur. Si culmea e ca ne vine sa mancam numai prostii: dulciuri, cartofi prajiti, fripturi grase si mustoase, pizze etc.

Lucrurile sunt cu atat mai grave cu cat vremea de afara nu ne mai imbie sa iesim nici macar la o plimbare. Anotimpul rece pare sa ne condamne la ingrasare, totul culminand cu mesele de sarbatori.

Oare suntem condamnati sa intram in primavara cu cateva kilograme in plus? Sau putem face ceva in privinta asta?
In fond, daca ne gandim, si daca ascultam ce spun si medicii, e absolut normal ca organismul nostru sa simta nevoia sa manance in perioada rece mai mult, mai des, mai dulce… Si asta, deoarece consumam mai multa energie pentru a face fata frigului.

Dar cum sa mai pacalim foamea pe care o simtim aproape in permanenta?
Eu obisnuiesc sa-mi fac multe ceaiuri. Asta nu-mi da senzatia ca beau apa chioara, ci ca imi umplu stomacul cu ceva. Si chiar imi taie din senzatia de foame. Si mai am 2 beneficii: imi asigur cantitatea de lichide necesara intr-o zi si, daca e sa cred ce se spune, ca ceaiul verde e bun in preventia cancerului, am grija si de sanatate.

De asemenea, foarte bune sunt supele de legume. Doua pe zi, una la pranz si alta in loc de cina, ar fi perfect. Dar e bine si una pe zi.

Cand ne e foame mai putem apela la urmatoarele trucuri: sa mancam muraturi sau fructe proaspete (mere, banane, portocale) sau fructe uscate (caise, stafide etc.) sau nuci, fistic, alune, migdale (nesarate si neprajite), iar cand avem chef de ceva dulce sa apelam la o lingurita de miere sau la ciocolata neagra.
De maine incepe si postul, un bun motiv pentru noi de a fi mai atenti la ceea ce mancam. Totusi, n-as da iama in cartofi prajiti sau paine alba sau floricele etc. As apela la alimentele de care am scris mai sus si la cateva pentru un fel doi delicios: fasole, ciuperci, varza calita, orez, cartofi copti in coaja cu branza de soia, mamaliguta cu branza de soia, peste, paine integrala etc.

Ai grija insa si la cantitati si la cat de tarziu mananci seara!
 

Autor: Ada Bucur – antrenorul tau pentru o viata sanatoasa (www.fiiok.ro)

Cititi si alte articole similare:

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu