24 octombrie 2011

Nu uita de ciorba!

Anticipez cu atata placere venirea mesei de pranz. In fiecare zi. E un moment important pentru mine. Asa ca incerc sa nu tratez niciodata pranzul ca pe ceva ce poate fi luat pe fuga. Nu merg la magazinul alimentar aflat la parterul sediului unde am biroul ca sa-mi iau un sandwich si nu mananc doar doi covrigi, ca sa am ceva in stomac. Nu! Exista trei variante la care apelez. Cel mai des ma gandesc seara ce mi-ar placea sa mananc a doua zi si imi pregatesc ceva rapid si usor pentru felul doi (paste, paste de orez cu broccoli, morcovi la cuptor cu un piept de pui, peste, etc.). Bineinteles ca asta inseamna sa imi gasesc ceva timp. Dar, chiar merita.
A doua zi, la birou, cand imi desfac pachetul de acasa sunt foarte multumita. O alta varianta ar fi aceea ca imi comand mancare gatita de la o firma de catering testata inainte si care are feluri care imi plac. Sau, una dintre cele mai placute alegeri e aceea de a iesi cu colegi sau prieteni la un restaurant din apropiere. Socializare si o masa placuta, dupa care ma intorc la birou remontata. Insa, in aproape toate cazurile, nu exista sa nu mananc felul unu si anume o supa sau o ciorba. Acest lichid cald e o adevarata binecuvantare in orice dieta. Te satura inainte sa-ti dai seama, iar daca faci si o scurta pauza intre primul si al doilea fel in mod sigur vei manca mai putin pentru ca senzatia de satietate se va instala pana apuci sa treci la urmatorul fel. Ideea e sa nu-ti pregatesti, cumperi sau comanzi un fel doi copios. Incearca sa-ti pui portii mai mici si cat mai dietetice. Pentru ca daca iti vei cumpara sau pregati o portie mare, chiar daca dupa primul fel nu-ti va mai fi foarte foame vei fi tentat sa mananci intreaga portie.
Si mai am o varianta la care apelez uneori si care imi place mult mai ales pe timp de primavara-vara – aceea de a-mi lua de la magazinul alimentar sau din piata tot felul de legume pe care le amestec intr-o salata uriasa. La care mai adaug poate si cateva nuci si bucatele de branza. Miam!
Si inca un sfat: mananca cat mai incet. Savureaza mancarea, e o adevarata placere. Daca infuleci, nu te vei bucura de toate gusturile si aromele, vei manca o cantitate mai mare, deci te vei ingrasa! Si incearca ca atunci cand te duci sa-ti iei masa de pranz sa nu fii lesinat de foame pentru ca tentatia de a comanda si manca portii imense e foarte mare.
Autor: Ada Bucur – antrenorul tau pentru o viata sanatoasa (www.fiiok.ro)
 
Cititi si alte articole similare: 

6 comentarii:

  1. Cata dreptate ai cu infometarea si apoi cu devastarea frigiderului sau meniului, depinde de caz!!! Imi pun in gand sa mananc 3-4 feluri de mancare pentru ca imi este extrem de foame insa dupa primul fel, pe care il dau gata instant, nu prea imi mai trebuie si doar ciugulesc. Te pup. Maria

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu si sotul meu, mancam des ciorba, zilnic e aproape nelipsita. La un meniu mai "greu" savuram o ciorba usoara de legume, iar la un meniu usor o ciorba cu carnita.
    Echilibram :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Foarte adevarat, la nici o masa de pranz nu ar trebui sa lipseasca o ciorba sau o supa . Nimic nu se compara cu aromele si cu gustul acestora !

    RăspundețiȘtergere
  4. @ Draga Maria de aceea spun eu ca nu e bine sa ni se faca foarte foame, pentru ca apoi ne vine sa dam iama in toate bunatatile. Iar problema e ca unii dintre noi nu se pot opri asa repede ca tine:) Incearca insa si tu sa savurezi primul fel. E mult mai placut!

    RăspundețiȘtergere
  5. @ Draga Mihaela ai impus reguli sanatoase la tine in familie. Aveti un pranz ca la carte ca sa spun asa, cel putin in ceea ce priveste primul fel:) Pofta buna!

    RăspundețiȘtergere
  6. @ Da Daniil, ma bucur ca esti de acord cu mine! Si cu cat e mai condimentata, cu atat e mai gustoasa iar grasimile sunt arse mai rapid!

    RăspundețiȘtergere