31 octombrie 2011

Ce mananc la felul doi... si inca o gustare

Nu sunt o bucatareasa pasionata si asta nu pentru ca nu mi-ar place sa gatesc, ci pentru ca nu am timp sa stau in bucatarie atat cat ar trebui pentru a face tot felul de nebunii delicioase si pentru a studia cartile de bucate. Dar sunt altii care o fac si ii felicit. Cu toate acestea, sunt perfect capabila sa fac cateva feluri usoare, care nu iau mult timp. Si daca nu ma impinge spre asta o pasiune pentru gatit, poate nedescoperita inca, atunci ma imboldeste dorinta de a nu manca porcarii si de a incerca sa-mi mentin greutatea. Iar totul a inceput pe vremea cand a fost nevoie sa dau jos din kilogramele acumulate dupa nastere. Atunci mi-am facut o lista cu ce as putea sa mananc la felul doi al unui pranz despre care v-am spus ca e bine sa-l incepem cu o supa sau o ciorba. Si iata lista mea. Poate va inspira si pe voi:
-salata (cum iti place) cu piept de curcan la gratar
-salata de ton
-salata verde cu fasii de curcan, sunca si branza
-omleta cu salata
-mamaliguta cu branza de vaci slaba sau branza telemea si smantana (12% grasime)
-peste la gratar cu salata
-fructe de mare preparate cum iti place
-blat de pizza cu sos de rosii , branza si legume coapte la cuptor
-salata de legume rase
-ciuperci umplute cu legume
-chiftelute de legume cu sos
-friptura de vita cu salata asortata
-brocolli fiert cu o friptura
-pachetele de primavara cu sos de soia
-mancarica de praz cu masline
-tocanita de curcan sau de vita
-tortilla umpluta cu ce legume iti plac (calite) si cu un sos usor
-spanac cu 2 oua (ochiuri)
-dovlecei umpluti cu legume si carne de curcan la cuptor sau umpluti cu branza
-mancarica de fasole verde cu friptura
-varza calita cu vita sau cu mamaliguta
Lista ar putea continua. Retetele nu are rost sa vi le dau pentru ca sunt chestii simple pe care le puteti face pe gustul vostru sau uitandu-va intr-o carte de bucate sau pe internet pentru ingredientele de baza. Importante intr-o dieta sunt ideile, ca sa nu va plictisiti, mancand mereu acelasi lucru. Dar, inca o data, atrag atentia asupra portiilor. Cantitatea e foarte importanta. Mai bine mananca mai putin la felul doi si dupa doua ore ia o gustare. Iata si variantele pentru aceasta din urma:
-betigase de morcovi si telina
-salata de fructe
-chipsuri de tortilla cu un sos light
-un ceai cu biscuiti de cereale
-un iaurt cu fructe (ar fi de preferat sa tai tu un fruct proaspat si sa-l amesteci cu un iaurt simplu dietetic)
-fructe proaspete (nu mai mult de doua)
-un baton de cereale
-un compot (borcan mic sau jumatate de borcan mare)

Daca aveti si alte idei va rog sa completati voi cele doua liste. Va astept sugestiile la comentarii.
Despre cina vom vorbi saptamana viitoare!
Pofta buna!

Autor: Ada Bucur – antrenorul tau pentru o viata sanatoasa (www.fiiok.ro)

Cititi si alte articole similare:

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu