5 octombrie 2011

Alimentatia viitorilor tatici

Daca saptamana trecuta vorbeam despre alimentatia femeilor din perioada preconceptionala, aflati ca si alimentatia tatalui este importanta si are o influenta majora asupra sanatatii viitorului copil.
Un studiu efectuat la Universitatea din Texas si recent publicat in ziarul Cell a aratat ca obiceiurile de alimentatie ale tatalui pot crea probleme de sanatate viitorului bebe. S-a descoperit ca soarecii de sex masculin cu o dieta saraca in proteine au transmis copiilor modificari in celulele hepatice, care mai tarziu au afectat procesul de metabolizare a grasimii si a colesterolului.
 
Cercetatorii au hranit un grup de masculi cu produse sarace in proteine, pastrand ca reper un grup identic, dar cu o alimentatie normala. Ambele grupuri s-au imperecheat cu femele cu o alimentatie normala. Prin verificarea a 52 de urmasi, s-a descoperit ca in cazul tatilor proveniti din grupul cu alimentatie slab proteica, genele a 10-20% dintre copii fusesera reprogramate. Aceasta modificare a genelor s-a produs asupra modului lor de actiune, nu asupra constitutiei lor, corpul lor producand mai mult colesterol decat in mod normal.
 
Pe scurt, se poate spune ca daca ADN-ul nostru este ca o carte de instructiuni, nu se schimba instructiunile, ci bookmark-ul cartii (Oliver Rando, autorul studiului si profesor de biochimie de la Universitatea de medicina din Massachusetts).
Asadar si in cazul viitorilor tatici dieta trebuie sa fie echilibrata, variata si nutritiva. Acest lucru are importanta nu numai pentru informatia genetica transmisa mai departe copilului, ci si pentru sporirea fertilitatii. Viitorii tatici trebuie sa:
·       manance alimente bogate in vitamina C si alti antioxidanti. Acestia reduc riscul unei sperme neconsistente si imbunatatesc motilitatea spermatozoizilor.
·       consume alimente cu continut de zinc. Studiile arata ca deficientele de zinc din organism pot reduce cantitatea si calitatea spermei si nivelul de testosteron. Sursele de zinc includ: carnea slaba de vita, fasolea fiarta si carnea de pui.
·       mareasca aportul de calciu si vitamina D. Sursele foarte bune de calciu sunt: laptele slab si iaurtul. Vitamina D se poate lua, de asemenea, din somon. Alte surse de calciu: branza, hummus-ul, broccoli, spanacul, semintele de floarea soarelui si susan, migdale.
·       consume alimente bogate in acid folic (vitamina B): cereale, ficat, oua, linte.
 
Un studiu efectuat la Centrul de Infertilitate din Alicante si Murcia, arata ca fructele si legumele verzi ajuta la producerea unui lichid seminal de calitate. Potrivit cercetatorilor, o dieta saraca in antioxidanti, duce la o calitate scazuta a spermei. Studiul a durat patru ani si a analizat influenta dietei si a substantelor nocive de la locul de munca asupra aparatului reproducator al barbatilor care frecventau clinica de fertilitate. Un studiu anterior acestuia, demonstrase ca o dieta cu carne si produse lactate in exces, are un efect negativ asupra fertilitatii masculine. 


Printre alimentele care cresc atat performantele sexuale, cat si calitatea si cantitatea spermei, se numara:

Stridiile

Asigura necesarul de zinc al organismului si o functionare adecvata a sistemului reproducator al barbatului. Zincul protejeaza impotriva distrugerii celulelor, factorul care cauzeaza aparitia cancerului de prostata.

Pestele gras

Contine acizi grasi omega 3 care sunt indispensabili pentru sanatate, deoarece fac bine inimii, circulatiei sanguine si sistemului imunitar, reducand riscul de aparitie a cancerului de prostata. Pe langa faptul ca ajuta la mentinerea calitatii spermei, consumul de somon ofera si energia necesara oricarui barbat a carei dorinta este sa procreeze.

Cerealele integrale

O dieta in care sunt incluse cerealele integrale furnizeaza fibre, vitamine si minerale care sunt importante pentru sanatatea inimii, tonusul muscular si pentru mentinerea taliei. Nutritionistii recomanda sa consumi zilnic 10-25 grame de fibre solubile din ovaz sau alte surse precum merele, perele si fasolea boabe.

Ouale

Acestea fac parte dintre alimentele pe care specialistii le recomanda barbatilor care isi doresc copii. Pe langa faptul ca fac parte dintre afrodisiace, ouale contin si proteine de foarte buna calitate.
 
Sursa:
 
Autor: Ioana Grigore
 
Cititi si alte articole similare:

3 comentarii:

  1. Interesat de un schimb de link/banner cu al meu blog?
    ps. lasa raspuns la cat. "Contact"

    RăspundețiȘtergere
  2. Habar nu aveam ca oul este afrodisiac. Super articolul si informatiile din studiul despre care ai scris. Ar fi fain daca ai putea sa ne dai cateva exemple de retete cu ingrediente afrodisiace. Andrei, Lugoj.

    RăspundețiȘtergere
  3. Multumesc mult pentru idee! Promit sa ma documentez si saptamana viitoare revin cu un articol pe aceasta tema. Stati pe aproape!

    RăspundețiȘtergere