17 octombrie 2011

Alergare de placere sau un maraton

Dupa ce v-am tinut prelegeri (in materialul trecut) despre cat de important e micul dejun, pentru aceasta saptamana ma hotarasem sa va scriu cate ceva despre masa de pranz. Dar, inainte vreau sa va vorbesc despre altceva. Despre ceva care eu cred ca e mai important decat toate mesele. (De fapt sunt importante ambele subiecte, dar acesta mie imi face mult mai multa placere asa ca o sa va vorbesc deseori despre el in viitor) Despre miscare! Adica sport sau exercitiu fizic. Spuneti-i cum vreti.

Si nu mai am rabdare in a-l aborda, desi imi propusesem sa fac asta mai tarziu si mai metodic, pentru ca sunt inca cuprinsa de entuziasmul maratonului care s-a desfasurat acum aproape o saptamana si in capitala noastra. Nu stiu daca totul a fost perfect, pentru ca stiu ca in acea zi au injurat multi soferi. Practic s-au suprapus vreo doua evenimente mari (maraton si nu stiu ce summit la Casa Poporului) care au paralizat practic circulatia. Ii inteleg pe cei care au injurat, dar nu a fost vina celor care au alergat. Ci a autoritatilor pentru ca nimeni nu a anuntat ce avea sa se intample. Oricum, in toate orasele importante ale lumii se desfasoara anual un asemenea eveniment sportiv si nu se mai supara nimeni. Iar eu sunt mandra ca de 4 ani incoace suntem si noi pe aceasta harta. E acel gen de eveniment care iti da posibilitatea si tie, om obisnuit, sa te simti ca o vedeta... sa urci pe un podium imaginar, sa fii aclamat si incurajat si cel mai important – sa primesti o medalie. Evident, ca pentru asta trebuie sa faci un efort – sa alergi – 4 sau 22 sau 42 de kilometri. Si asta pe orice vreme! Iar anul acesta, pe 9 octombrie, a fost o ploaie slaba cu 11 grade maxima! De fapt, temperatura ideala pentru o alergare chiar daca nu vi se pare asa din fotoliile voastre.
Iar cursa copiilor, din 8 octombrie, a fost o adevarata incantare. Mai ales pentru parintii care isi incurajau prichindeii de pe margine! Cei care nu ati ajuns anul acesta, nu ratati asta anul viitor!
Dar sa revin. Am fost si eu printre alergatori, la semimaraton – 21 si ceva de kilometri. Alerg de 4 sau 5 ani constant, iar in ultimii doi ani am reusit sa termin aceasta cursa. Nicio performanta, ar putea spune unii. Eu, totusi, ma bucur ca n-am lasat-o balta. Am inceput cu alergari de cate 3 minute! Nu rezistam mai mult! Iar acum pot sa alerg neintrerupt 2 ore si 30 de minute! A fost vorba de vointa si de faptul ca nu voiam sa ma inec intr-un val de stres si nici intr-unul de grasime! Si credeti-ma – o femeie plinuta care face constant miscare poate arata mult mai bine decat una slaba care nu face nimic. Muschii se contureaza, iar corpul arata altfel. Hainele stau altfel! Si te feresti si de depresii! 

Orice sport e bun, dar alergarea mi se pare la indemana pentru oricine si poti sa o faci in aer liber! Nu trebuie sa alergi repede, ci incet si nu trebuie sa alergi mult. Doar atat cat poti. Dar trebuie sa ai vointa de a-ti pune pantofii sport si a iesi din casa pe orice vreme si la orice ora (atunci cand ai putin timp pentru tine). Rezultatele le vei vedea peste o luna. Peste un an, nu mai vorbesc. Iar combinat cu o dieta echilibrata despre care o sa mai scriu, o sa vedeti minuni.

Asadar, pune-ti treningul si pantofii sport si iesi afara! Chiar nu conteaza ca e frig!
Iar data viitoare voi reveni cu pranzul!

Nota: Daca v-am convins va astept alaturi de mine sa alergam in Herastrau.

Autor: Ada Bucur – antrenorul tau pentru o viata sanatoasa (www.fiiok.ro)

Cititi si alte articole similare:

4 comentarii:

  1. Felicitari pentru tot ceea ce faci, Ada! Felicitari pentru ca iti faci timp pentru tine si pentru ca ne tragi si pe noi de maneca. Sunt foarte incantata de articolele tale si mereu ma pun pe ganduri si imi trag semnale de alarma. Bianca - Slatina

    RăspundețiȘtergere
  2. E foarte tentanta invitatia ta de a alerga in parc insa nici nu mi-as fi inchipuit ca o vreme ca aceasta este prielnica pentru o astfel de activitate. Aerul rece pe care il inhalam pe masura ce ne incalzim nu are ca rezultat o raceala de toata frumusetea? Te pup. Miruna

    RăspundețiȘtergere
  3. > Bianca din Slatina - Multumesc mult draga Bianca si sper ca trasul de maneca sa fie cu folos :).

    RăspundețiȘtergere
  4. > Miruna - Draga Miruna in cazul in care aerul rece ne-ar face rau nu ar trebui nici sa mai mergem pe strada si nici sa mai respiram :). Acum, lasand gluma la o parte, aerul rece nu ne face niciun rau atunci cand alergam. Dar, daca esti o persoana mai sensibila, poti sa-ti pui un fular pe gura si sa respiri prin el. De asemenea, la temperaturile astea e bine sa porti manusi si o caciulita - dar nu foarte groase. O sa observi ca dupa aproximativ 10 minute de alergare, corpul se incalzeste si nu-ti mai este deloc frig. De asemenea, e bine sa nu te opresti din miscare pana nu ajungi in fata usii blocului sau casei tale pentru ca vei transpira destul de mult si vei ingheta de frig pana ajungi acasa. Totusi, nu intra in panica! Nu vei raci nici atunci! Sportul e cea mai buna metoda de preventie! De 5 ani de cand alerg, nu am racit si nu stiu pe cineva care sa fi suferit din cauza asta. Mai mult, persoanele care fac sport sunt mult mai rezistente la virusi - de fapt asa ne imbolnavim si a contacta virusi nu are nicio legatura cu alergarea in aer rece.
    Totusi, daca n-ai mai alergat pana acum, e bine sa nu parcurgi distante lungi de la inceput si nu atunci cand sunt sub 6,7 grade afara sau cand bate vantul foarte tare. Daca ti se pare greu prima data, o vei lasa balta! Si nu asta e scopul. Voi reveni cu un material mai amanuntit pe aceasta tema.

    RăspundețiȘtergere