31 martie 2011

Sfaturi pentru o sarcina de nota 10+

Sarcina poarta mamica in devenire intr-o calatorie emotionala si psihica, plina de urcusuri si coborasuri, asa ca este absolut necesar ca sanatatea sa devina o prioritate. Fiind intr-o forma adecvata fizic vei reusi sa treci mult mai usor peste schimbarile ce se petrec in organismul tau iar viitorul tau copil are toate sansele sa se dezvolte armonios si bine in pantecul tau. Expertii ginecologi ne ofera cateva sfaturi care pot ajuta viitoarele mamici sa ramana in forma si sa aiba o sanatate de fier in timpul sarcinii:

1. Nu uita sa iti iei vitaminele prenatale
Te-ai inhamat la una dintre cele mai importante misiuni din viata si pentru asta ai nevoie de nutrientii, vitaminele si mineralele necesare organismului tau pentru a face fata acestei sarcini. Acidul folic, de exemplu, ar trebui sa fie primul pe lista ta de prioritati, chiar din momentul in care simplul gand al conceptiei a fost rostit in cuplu.
S-a dovedit stiintific ca suplimentele de folat scad incidenta defectelor de tub neuronal in randul nou-nascutilor si previn aparitia spina bifida. Resurse naturale de acid folic sunt gasite in sucul de portocale, mazare si legume cu frunze verzi.

2. Mananca sanatos
Sarcina este momentul ideal pentru a savura mancaruri delicioase si pentru a-ti schimba stilul de viata cu unul sanatos. Studiile arata ca o femeie insarcinata are nevoie de un plus de 300 de calorii zilnic pentru ca organismul ei sa sustina cresterea si dezvoltarea optima a viitorului ei copil.
O dieta echilibrata ar trebui sa contina carbohidrati (paine, cereale fara adaos de zahar, paste), legume verzi (spanac, urzici, salata), fructe (portacale, banane, avocado, pere, s.a.), lactate (iaurt, branza, etc.) si carne (peste, pui, curcan, vita).

3. Ia in greutate atat cat ii este necesar organismului
Unul dintre cele mai mari obstacole cu care o femeie insarcinata se confrunta este cresterea in greutate si problemele medicale care rezulta din acest surplus nedorit. Intr-adevar se spune ca in sarcina trebuie sa mananci pentru doi insa daca dieta ta este echilibrata si contine nutrientii zilnici necesari, portiile de mancare nu trebuie sa fie duble ci doar consistente si sanatoase.

4. Renunta la cafea
Bauturile care contin cafeina nu au valoare nutritionala. Cafeina are in componenta un stimulent care poate mari ritmul batailor inimii si metabolismul iar acest lucru duce la stresarea micutului ce creste inauntrul tau.

5. Bea mai multa apa
Marea majoritate a gravidelor au nevoie de aproximativ 8 pahare cu apa pe zi pentru a fi hidratate corespunzator. Deshidratarea poate duce la contractii inainte de termen, constipatie, dureri de cap, iritabilitate si infectii ale tractului urinar.

6. Fereste-te, in masura in care poti, de viroze si raceli
Oricat de banale ar parea aceste raceli pentru un om normal, o femeie insarcinata este expusa unor riscuri destul de mari daca in timpul sarcinii contacteaza o gripa. In afara faptului ca nu se poate trata cu obisnuitele medicamente pentru raceala, virozele pot duce la complicatii serioase, atat pentru fat cat si pentru mama.

7. Fa miscare si incearca sa petreci cat mai mult timp in aer liber
Daca nu ai indicatii in sarcina cum ca ar trebui sa stai la orizontala, in pat, incearca sa faci exercitii fizice, recomandate de specialistul care te urmareste, si sa iesi la multe plimbari afara. Aceste exercitii iti vor mentine muschii activi si te vor ajuta sa ai o nastere mai usoara. Fa totul cu moderatie si in masura in care iti permite sarcina si, evident, sub stricta supraveghere a medicului care te are in grija.

8. Pune intrebari si informeaza-te despre orice nelamuriri ai
Este vital ca mamicile in devenire sa fie preocupate de sanatate, sa isi aleaga un ginecolog care sa le ofere suport si incredere, care sa le asculte si sa le raspunda la numeroasele intrebari care apar pe parcursul sarcinii. Afla de la bun inceput care sunt toate controalele si ecografiile de baza pe care trebuie sa le faci si programeaza-le din timp.

4 comentarii:

  1. Foarte utile sfaturile,insa da-mi voie sa te contrazic un pic,hi,hi...Ai voie o cafeluta (mica) pe zi si evident nu foarte tare si nu o spun de la mine ci de la doctora mea citire.Daca poti fara e foarte bine(la mine nu a fost problema)insa sunt persoane care chiar nu pot.Te pupam si o zi frumoasa.

    RăspundețiȘtergere
  2. Da, de acord cu Bea, eu am renuntat la cafea, am avut dureri de cap, ameteli si doctorul mi-a zis sa incerc sa revin la o cafeluta mica dimineata, pentru ca aveam tensiunea mica si ca asa ma voi simti mai bine...si a avut dreptate...bineinteles ca daca sunt gravidute cu tensiune mare sau alte probleme in acest sens cafeaua este de evitat!
    Nu era vorba de vointa, ca eu renuntasem la cafea.
    Si acum beau decofeinizata, desi nici asta nu e prea indicata, dar imi place aroma de cafea dimineata in bucatarie:)

    RăspundețiȘtergere
  3. > Beatrice - Se poate sa ai dreptate insa cred ca putem inlocui cafeluta cu un ceai negru, de exemplu :). Te pup cu drag.

    RăspundețiȘtergere
  4. > Cristina - Intr-adevar in cazul femeilor cu tensiune mica este chiar indicat sa bea o cana de cafea pe zi. Si mie imi place mirosul cafelei dimineata in casa :). Te pup cu drag.

    RăspundețiȘtergere